Metafor’s hovedmål er å bidra til at alle er mer bevisste om hvordan de lærer.
Det er bra å vite om Vurdering for Læring, gjennom feedup, feedback og feedforward, men kunnskap om hvordan læremetoder, tester og eksamener er skrudd sammen gir fordeler. Å ta til seg ny kunnskap kan være vanskelig nok men er man bevisst på hvordan man kan gå fram, så gjør det det hele enklere.
«Metafor» driftes av Herbert van-Vliet. Innholdet av det som publiseres kommer fra flinke forfattere, teknologer og pedagoger, både norske og europeiske. Bl.a. DocentPlus i Nederland, som gir ut bøker og programvare relatert til opplæring og utdanning.
Det finnes mange tanker om skolegang, opplæring, å gjøre overgangen fra ungdomsskolen til VGS smidigere, ha forutsigbare og klare vurderingsgrunnlag, økt eierskap til egen læring, formativ evaluering og mer, og disse tanker fører både publikasjoner og (digitale) verktøy.
Org.nr. er 825436162.
Kontakt: hei@metafor.no